Frihet

Äntligen kan man rida på gärdet vid mitt stall, dock bara i 2 veckor ungefär då "bonden" plöjer det sen. Det tråkiga med stallet jag står i, att man inte har tillgång till åkern året runt. Men när man väl har det så njuter man!

Har ridet där ett par dagar nu och fy vad det finns spring i min dams ben. Känner hur hela hon laddar.
Igår fick vi faktiskt till ett riktigt lyckat träningspass, jobbade på volter.
Red rakt och gjorde en volt åt höger och sen åt vänster, så mycket omställningar , vilket damen tyckte var roligt.

Sen avslutade jag med att jag skulle galoppera när jag var nöjd med volterna, då fick hon ryck och tyckte att hon skulle bocka och studsa på stället. Ibland är hon knasig. Men fick en lugn fin galopp till sist.

NÖJD!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0