Bomlösa

Tänkte skriva lite om min bomlösa sadel, då jag fick lite kommentarer om den. Inte några dumma utan enligt mig ganska bra tips ändå.

Jag använder mig utav en freemax bomlös från börjes. Den kostar strax under 5000 kr och enligt mig så är det en prisvärd sadel. Jag sitter som en gud i den. Dock idag ångrar jag mig att jag köpte just en röd... skulle varit finare med en svart ;) men skit samma.



Jag fick frågan om jag använder padd till den, eller om jag sytt in i schabraket och svaret är nej. Jag har en padd till den, men med den kan man lika bra slänga sadeln.. Den sitter så fruktansvärt dåligt. och jag tycker den sitter bra utan, + att Isola tris i sadeln.

Men även fast hon trivs och så tänkte jag köpa mig en padd, just för att se om hon "trivs" ännu bättre. Jag tänker lägga ner lite pengar på den, och skulle det vara så att sadeln inte ligger bra med den, så får jag sälja padden.



1200 går denna på. Det är en grandeurpad som kommer från http://corners.nu.


I framtiden kanske jag köper mig skito inlägg och lägger in, då det ska vara väldigt bra. :)
Vi får se om det här blir bra eller inte!

Kommentarer
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

2012-01-09 @ 17:21:44
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

OJ jag som trodde padd var ett måste med bomlösa sadlar.. :P Har varit inne på såna förr och då har jag fått höra att det är GRYMT viktigt med en BRA padd under. ;o Blir väl lite som med barbackagjord annars kan jag tänka mig?

2012-01-09 @ 17:22:20
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0