Klippning

Jag har bestämt mig för att klippa Isola som sagt. Det blir gjort idag, då jag fick låna maskin och hon som ska hjälpa mig kunde idag. :D WOOHOO!!

Jag fick bra med tips tyckte jag när jag frågade och har kommit fram till hur jag ska göra:

Hon svettas ju väldigt mycket på halsen + där sadelhjorden sitter. Därför ska jag raka henne där.

Fick jätte bra tips av en som heter Camilla. 2 inlägg som hjälpte mig mycket är;
http://camillahastskotare.blogg.se/2011/november/att-klippa-hasten-varfor.html
http://camillahastskotare.blogg.se/2011/november/att-klippa-hasten-vilken-frisyr.html

Inlägget då hon skrev "vilken frisyr" så hittade jag 2 st som jag ska ungefär göra;

(bilderna tillhö Camilla. Blogg; http://camillahastskotare.blogg.se och inlägg - klicka här.)

Jag tänkte mig något sådant.
Fast rakat där sadelhjorden sitter med. Hoppas Isola går med på det här och att det blir bra. :D

Kommentarer
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Jag har nog förklarat den nån gång, i somras tror jag.. ;P Men den går ut på att eftersom hästen leker med dig, så ska du göra leken till din egen.



Om hästen skrittar så skrittar du efter den, elr ja, haha, går. Om hästen travar så springer/joggar du efter den. Det blir som att det är du som styr hästen bakifrån, ha fokus på sidan av bakdelen.



Tillslut kommer hästen fundera vad det är du håller på med, och då kommer den att titta nyfiket på dig. När hästen tittar på dig ska du rikta din fokus på något helt annat, kanske en annan häst, sätta dig ner på huk och pyssla med något eller bara vända dig om. All fokus på hästen ska försvinna på något sätt iallafall.



Så fort hästen kollar bort från dig så går du emot den igen, och travar/galopperar den så hakar du på.



Tillslut kommer du att få ta hästen, för du kommer få komma närmre och närmre under pauserna när den tittar på dig. :-)



Men i mitt fall blir Bellie så hiiiimla arg av att jag styr runt henne bakifrån, det blir ungefär som att jag longerar henne löst och hon blir verkligen tokig. Haha. Men tillslut ger hon sig hon oxå..

2011-11-20 @ 12:55:04
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Camilla- Två tävlingar i bloggen

Sv. Va roligt att du uppskattade och fick hjälp av inläggen! Det är hela grejen med de :D



Det går absolut bra att låna bilder och text bara man länkar och det har du gjort så bra! :D

2011-11-20 @ 14:57:31
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0