Dressyr

Idag var det dax för dressyr lektion, vilket gick bra idag med. :)

Vi övade på att flytta henne svagt åt sidan, med att "kapa" hörnen som jag kallar och flytta ut henne till långsidan. Kanske är svårt att förklara. Sedan jobbade vi även på volter, med att ställa, flytta ut henne rätt osv.

Idag var hon verkligen på humör för dressyr, vilket jag med var. Hon har blivit så duktig min snutt! Det känns verkligen att vi tar stora kliv fram varje lektion! Det är så det ska vara tycker jag. Trivs verkligen med den tränaren jag har.

Något som är himla roligt med Isola, mot slutet är hon verkligen yber lugn och böjbar. Och jag skrittar på långa tyglar och hon söker sig helt korrekt i formen. Jag gör halt med rösten, och jag flyttar henne inåt och utåt med sitsen. För ungefär 2 år sen, hade jag aldrig i min vildaste fantasi trott att det skulle funka!

Min fina.

Kommentarer
Postat av: jossan

SV: Ja jag pratade med en väldigt pålitlig "vän" ang. det och hon trodde helt klart på att det är att hon inte är stark nog sen skadan. Att man inte kan förvänta sig att hon ska röra sig likadant innan hon tränats upp igen med tanke på att muskeln som håller ihop benets "böjbarhet" bokstavligt talat varit helt AV. :-) Och det har hon ju faktist helt rätt i.

2011-11-18 @ 07:39:26
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

Vad kul att det går så bra!! :)

2011-11-18 @ 15:40:57
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: emelie

sv: Header dit & hit. Bloggen är inte min prio 1 precis och kan själv inget om bloggdesign. Så det får vara :)

2011-11-18 @ 18:15:59
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0